Vi försöker lösa problemet!

Förklaring till VISA/MasterCard betalning via Payson.

Ang. tvingad att logga in på Payson för att få göra sin betalning

Det kom till vår kännedom igår att väljer man Payson och att betala via VISA/MasterCard vid vår checkout, så kan man blir tvingad att logga in på Payson för att få göra sin betalning. Har du aldrig skapat ett konto, behöver du inte logga in utan vidarebefordras direkt till betalning!

Och många liksom jag själv, har ingen aning om att man någon gång angett sin e-mail adress till Payson, och tror att det är buffel och båg när dom säger att ”Ett Paysonkonto finns registrerat för denna mailadress”. Men lugn lugn –Payson är ett svenskt etablerat företag, och allt är i sin ordning.

Vi försöker lösa problemet, då vi inte tycker att du ska behöva logga in för att göra en betalning, men än så länge så är det tyvärr så att om du någon gång använt Payson, och deras system känner igen din e-mail adress, och du måste logga in på ditt okända konto för att göra din betalning. Har du glömt ditt lösenord, som du förmodligen har eftersom du inte ens visste att du hade ett konto -är det bara att klicka på länken ”Har du glömt ditt lösenord” som finns bredvid lösenordsfältet.

Det som är positivt dock är att när du väl är inloggad, kan du se vilka betalningar du gjort via Payson, och få en liten påminnelse om vad det kan handla om -i mitt fall hade jag tydligen skapat ett konto 2009 när jag handlade av en onlinebutik via Payson.

Men som sagt -jag är i kontakt med Payson, och hoppas kunna ”hoppa över” inloggningsfasen oavsett om man har konto eller inte.

MVH
Ann